May 17, 2009

Ukens Topp Ti! =)

  1. Shyam som sitter og spiser, og griser ketchup på buksa si. Ingen fare – han reiser seg, går bor til vinduet, tar tak i gardina og tørker av buksa!
  2. Bijay som ringer kvart på syv om morgenen og lurer på om han kan komme innom en tur
  3. Den kuleste gamle mannen som var med oss på 8.mai feiringa med de feteste solbrillene.
  4. Å sitte på bussen og oppdage at den lille gutten som står og roper hvor bussen skal og fungerer som en slags innkaster har et Røde Kors Ungdom nøkkelkjede rundt halsen.
  5. Å holde kurs for 20 lærere og bli kalt ”Marina-miss”
  6. Å komme opp til Røde Kors huset en kveld og oppdage at det er utendørsdiskotek rundt dammen der oppe. Ville tilstander hvor barn, ungdom og voksne danser sammen for å feire en lokal festival.
  7. Å stå på kontoret mens Benedicte er på kurssenteret og ikke få tak i henne på tlf, så jeg ringer Shyam i stedet som alltid har telefonen i bukselommen og aldri på lydløs. Jeg; ”Hei Shyam, Hvor er du?” (hører at det er mye bråk i bakgrunnen) ”Jeg er på kontoret” ”Er du på kontoret? Hva gjør du der?” ”Jeg måtte bare innom en tur, jeg kommer opp på kurssenteret snart” ”Men Shyam, jeg står på kontoret, og her er ikke du” Shyam litt i stuss; ”Ja, nei, altså jeg er på vei, jeg er der om en liten stund…”
  8. At låsen til stua igjen går i vranglås og hele låsen forsvinner inn gjennom døren, og sønnen til husverten må skubbes gjennom det lille vinduet over døren.
  9. Å sitte i aulaen på Universitetet og høre på skriking og hoiingen til studentene som om man var i en ungdomsskole klasse
  10. At den politiske situasjonen har roet seg (bank i bordet) og bi kan ta en uke ferie og reise til Pokhara for å sole oss og slappe av! =)

3 comments:

Pyselotte said...

Hehehehe mye bra!
Punkt nr 2 opplevde jeg og i går..
Telefonen ringer kl 07.10:
Hei, nå er jeg utenfor!
Ehm javel?
Ja, var det ikke frokost kl 7 da?

Og dette var i Norge ;)

Marina =) said...

hehe.. men da hadde dere en avtale eller? men d e definitivt en trend eg kommer til å ta me meg hjem! er jo bare tull å ikke utnytte morgenen.... ;)

Pyselotte said...

Hehe vi hadde en avtale en time seinere riktignok ;)