Dec 1, 2008

Ukens Topp Ti! =)

  1. Prem som står fasinert og ser på forberedelsene mine til kurset vi holdt i HIV og AIDS og sier ”Marina, you are such a clever man!” Da jeg retter han og sier at jeg faktisk er woman svarer han; ”Yes, sorry, I usually only tell to men so I get a little confused, besides you are wearing man clothes” (Dongeribukse og genser)
  2. Å bli tatt bilde av mens man er hos frisøren
  3. Å tro at man farger håret brunt men så ender det opp lilla med litt rød skjær i!
  4. Mens vi var i Kathmandu spiste vi lunsj sammen med Sharad og Umez som vi var på turen til Poon Hill sammen med, og får vite at de ikke kjente hverandre før vi reiste, de var tilfeldige venner på facebook!
  5. Badri som nektet å danse på festen til Anette ”fordi han ikke kunne danse” men som viste seg å være den største danseløven da vi endelig klarte å dra han ut på dansegulvet
  6. Vi har fått oss nye venner i Thamel som driver en luebutikk og en sjalbutikk, så lørdag før vi skulle på fest spiste vi middag i butikken til han ene
  7. Meg og Suman i butikken til Bosu

  8. Varmen har blitt slått av i Nepal, og surrealistisk nok må man kle på seg for å gå inn(!)
  9. Prem som har lært seg å si fiskeboller, som nå hver gang han ser meg halvt synger og roper ”Fiskebolle-fiskebolle - how are you?”
  10. Grammatikkvanskeligheter som gjør at ”kjeder du deg?” blir til ”Are you booring?”
  11. Søteste Sisika som her en dag da jeg spurte hvor storesøsteren hennes var tar meg på nesen og sier ”Yaha!” (Her på Nepali)

JA det er kaldt på kontoret!

No comments: