Sep 26, 2008

Ødelagte og skitne sko...

I formiddag da vi gikk på butikken for å kjøpe vann stoppet en mann meg. Han mente at skoene mine var såpass ødelagte at de burde fikses. Jeg tok et blikk ned på de godt brukte skoene mine, de var kanskje ikke som ny, men ødelagt var de nå ikke. Jeg takket pent nei til tilbudet og gikk inn i butikken. Da jeg kom ut igjen stod fortsatt mannen der, og mens han gikk nedover gaten med oss påpekte han at sålen var begynt å løsne, og at dersom det ikke ble ordnet ville det bare bli verre og verre. Han hadde veldig bra superlim i sekken, og etter hvert ga jeg etter for maset.

Vi satte oss ned på et gatehjørne og han pusset og blåste og limte. Skoene ble som nye, men han var likevel ikke helt fornøyde med dem – de var jo så skitten! Før jeg rakk å stoppe han hadde han dratt frem skopussen og begynt å pusse skoene. Så nå går jeg rundt i hele og rene sko! Vi får se hvor lenge hvitfargen holder seg hvit denne gang…

3 comments:

Anonymous said...

Må jo forstå det at du ikke kan gå rundt i Nepal med gamle slitte og skitne sko Marina, det er jo bare helt tullete! hihi

Kristin

Marina =) said...

ja ikke sant.. dumme meg.. :P

Anonymous said...

Hehe artig! :)