Sep 21, 2008

Verden er ikke så stor likevel...

Lørdag formiddag gikk vi oss en tur i Thamel før vi ble hentet for sightseeing. De smale gatene er fulle av selgere og boder, og i en av bodene med luer skimtet vi det norske flagget. Med nærmere ettersyn såg vi at det faktisk stod Bergen skrevet på lua! Jeg prøvde å forklare selgeren at dette faktisk er byen jeg kommer fra, men det virket ikke som han helt forstod. Han lo likevel høflig sammen med meg, og virket litt småforvirra når jeg gikk uten å kjøpe den. Sammentreffet var stort, men man skal nok ikke se bort i fra at luene som selges på torget i Bergen stammer fra Nepal…


Litt senere på dagen, på vei hjem traff jeg en kar som begynte å småprate mens vi gikk mot hotellet. Når jeg fortalte at jeg kommer fra Norge, utbrøt han ”åå jeg elsker deg!” og inviterte meg med på te. Han mente det var en fin måte å bli bedre kjent på og kanskje videre bli kjærester. Jeg var ikke helt med på tanken, så han begynte å briefe med sine norske kunnskaper om Oslo og våre 4.5 millioner innbyggere. Han har nok plukket opp litt av hvert fra norske turister og måtte se slaget tapt da jeg ikke falt for hans kunnskaper. Jeg er nok ikke så lett å imponere!

1 comment:

Anonymous said...

Hehe, så bra :p Det siste vi vil høre er at Marina har latt seg overtale/imponere av en gifteklar Nepaler ;)
-AM-