Mar 24, 2009

Hvor mange terningspill kan du?

Mandag og tirsdag er treige dager. Det er de dagene vi sitter og ser på klokka og presser oss selv til å holde oss våken. Mandag og tirsdag er de dagene vi verken har strøm på ettermiddagen eller kvelden. Strømmen går klokken 4 og er ikke tilbake igjen før klokken 12.

Klokken 5 er vi ferdig på jobb, og går hjem for å lage middag. Etter middag i dag leste jeg litt nepali og pugget noen gloser før skumringen kom i sekstiden. Når mørket kommer blir man trøtt. Man blir trøtt av å lese bok i stearinlys, og av å vente på at klokken blir såpass mye at man kan legge seg uten å få dårlig samvittighet.

Både jeg og Benedicte er glad i å spille spill, så i dag har vi spilt maxi yatzy. Etter noen runder både fritt og tvunget gikk vi løs på resten av terningspillene beskrevet i innpakningen til maxi yatzyen. Vi har nå spilt oss gjennom de aller fleste, og klokken har blitt såpass mye at man trygt kan bevege seg inn på soverommet, bruke opp batteriet på pcen og tenke på å sove.

Etter seks måneder har det nå begynt å regne igjen. Vi danser regndansen hver morgen slik at vannmagasinene fylles opp og vi kan få mer strøm igjen.

5 comments:

Anonymous said...

Kjedelige greier.. Er det 16 timer eller er det mer nå? Eller mindre?

Pyselotte said...

SÅ lenge det slutter å regne til jeg kommer, så jubler jeg og for regnet nå ;)

Marina =) said...

Er fortsatt 16 timer strømsparing ja... :P

Vi får krysse fingrene Charlotte! =)

Anonymous said...

Hei:) jeg reiser til Nepal om en uke, gjennom menigheten min. spørsmålet er: hva burde jeg ha med til lokalbefolkningen? trenger de klær ol, eller erbehovet større for noe annet?

Setter stor pris på svar, da jeg føler meg helt "lost" når det kommer til hva jeg burde gi dem

Klem Hanni:)

Marina =) said...

Hei Hanni!
Hva skal du i Nepal? Det er vanskelig å si hva lokalbefokningen har behov for, da dette vil variere veldig avhengig av hvor du skal. Hvis du har lyst å "gi" noe til lokalbefolkningen vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en organisasjon som jobber for lokalbefolkningen her nede, og gi gjennom dem. Da er du sikker på at de som trenger det mest får det de trenger, og at hjelpen faktisk når frem! =)

Lykke til i Nepal! Og Gled deg, Nepal er et fantastisk land!