Nov 5, 2008

Turens Topp Ti

  1. Å stå på toppen av Poon Hill, 3210 moh, og se sola komme opp bak fjellene
  2. Da jeg presterte å trakke i den største kuskitsmørja i bare flippflopps
  3. I løpet av første natta i Pokhara ble jeg vekket av Benedicte som trodde jeg laget noen fuglelignende lyder og ville at jeg skulle være stille. Jeg kunne betrygge henne med at det ikke var meg, men en fugl eller apekatt som var inne på rommet vårt før jeg la meg til for å sove igjen
  4. Da vi leter etter en restaurant i hovedgata i Pokhara og får beskjed om at den ligger ”5 trær lenger nedi gata”
  5. Ute i båt på innsjøen i Pokhara, prøver jeg å kutte en ananas men kniven sklir og jeg kutter en bit av kneet mitt i stedet. Han som rodde båten ble kjempe bekymra da han såg alt blodet og ville sende meg på sykehuset. Jeg nøyde meg med å gå på apoteket og få kneet dynket i jodd
  6. Midt oppi fjellene står jeg å ser på smykker i en bod da jeg finner et ganske spesielt smykke – et norsk kronestykke i en sølvkjede! Den dyreste krona jeg har sett, da selgeren skulle ha rundt 200 norske kroner for smykket!
  7. Nye familieforhold fra turen: Meg og Benedicte ble spurt om vi var mor og datter (Jeg vil helst ikke vite hvem som er hvem), Jeg og Benedicte ble spurt om vi var i slekt med Jason, en tilfeldig brite som gikk med oss i noen dager
  8. Etter to døgn uten dekning på mobilen ringer mobilen til Umez halv 6 om morgenen når vi er på vei opp til Poon Hill
  9. Her i Nepal er folk generelt veldig lave, og Umez ble ekstra fascinert av et relativt høyt par fra Nederland. På Poon Hill tok han et bilde av dem med mobilen som han viste stolt frem og omtalte som ”The Tall Couple”
  10. Den litt eldre taxisjåføren som hadde et svært bilde av Avril Lavigne i taket av bilen sin!

No comments: