Feb 27, 2009

Havet er Fiskebollens land..

” Fiskebollen lever i havet,
Havet er Fiskebollens land,
Dette er det første verset,
Nå er det bare hundre igjen….”


Jeg skal heller spare dere for de hundre versene om fiskebollene, og heller forklare hvorfor den absurde sangen får plass her på bloggen min, sammen med historier langt vekke fra havet og fiskebollenes land…

For to uker siden hadde vi besøk av koordinatoren for Ungdomsdelegatprogrammet fra Norge. Da hun sendte mail og spurte om det var noe vi ønsket oss fra Norge var svaret soleklart – Fiskeboller!! Og fiskeboller ble det… (Tusen takk Vibeke!)

Veldig fornøyde med å ha fått fiskeboller!

I går inviterte vi derfor Prem fra kontoret på fiskeboller. Han ble introdusert for begrepet fiskeboller tidlig i høst, og har siden kalt meg fiskeboller, og vi følte han derfor var en selvskreven gjest til vår fiskebollemiddag. Sammen med poteter, gulrøtter og hvitsaus serverte vi fiskeboller – en stor suksess! Det var supergodt, og til og med risspisende Prem synes ikke det smakte så aller verst. Som han sa; ”Når jeg kommer til Norge skal jeg spise MYE fiskeboller. Selger dere dette på restauranter i Norge?”

Smakte gjorde det og.. =)

Dagens gullkorn:
Som vanlig når Prem er i nærheten kommer det en rekke gullkorn. Kveldens gullkorn var definitivt: ”Benedicte du kan bare gifte deg uten å bekymre deg for at Marina vil bli ensom. Jeg skal ta vare på henne jeg! Hun kan flytte til Butwol og bo sammen med min kone, så kan de lage mat sammen.” Så da er fremtiden sikret, både for meg og Benedicte...

No comments: