Jan 25, 2009

Ukens Topp Sju! =)

Det ble visst bare syv topper denne uken. Det er stille dager på kontoret, med skoleferier og streiker i området. Vi har vært på besøk i nabodistriktet for å se på ulike aktiviteter, men ellers lite spennende som har skjedd og vi har begge hatt vår omgang med sykdom.

  1. Prem som vil reise til Norge for å jobbe som hushjelp for familiene våre. Han er ikke så veldig flink med husvask og matlaging, men kan lære det!
  2. Da jeg kommer på kontoret en dag blir Benedicte etterlyst. Jeg forklarer at hun ligger hjemme med feber, vondt i hals og hode, altså influensa (tidligere har de ikke skjønt flu) "Åja!" er det en som utbryter, "Birdflu!"
  3. Prem som får servert Betasuppe og utrbyter ” Oh – It’s sick man’s food!” ”I am sorry?” ”This food we give to man with diarrhea…” Tiltross så synes han det var godt, og var imponert over våre matlagingskunnskaper.
  4. Bestefar som forteller oss om hvilken religion han har. Han er først og fremst Hinduist, deretter litt Buddhist og Kristen, men på ingen måte muslim.
    Humpeveien til kinagrensen, bare litt skummelt å møte store lastebiler...
  5. Å stå på grensen til Kina etter å ha kjørt 30km på over en time langs humpete grusveier som til tider ikke kvalifiserte til vei, og se over på asfalten og autovernet som glinsa i sola.
  6. Å ikke slippe inn i Tibet siden jeg hadde verken pass eller legitimasjon med meg, eller for så vidt det visumet man må ha for å komme inn i Tibet – men jeg kasta stein over grensa da!
  7. Å bestille hotell til påsken og begynne å planlegge hva som skal sees og gjøres, (Mamma, Pappa, Emma og Charlotte kommer) - Gleder meg kjempe masse til å få besøk!

På tur med kontoret; f.v. Triratna, meg, Bestefar, Ganga

1 comment:

Anonymous said...

Artig å lese disse "toppene" dine..:) Du kan forsåvidt hilse han der Prem og si han er hjertelig velkommen som hushjelp i leiligheten vår..:)
Håper du fortsatt har det bra, og koser deg med "diarrhea-food"..;)
Miss you loads!